Wednesday, December 13, 2006

Graduation Amar!!!

Muhammad Amar Amdan, Bachelor of Commerce

Assalamualaikum,

Just got my internet connection running again nih actually, so paham2 la kenapa takde kabo berita dari aku..ni nak cite skit pasal convo hari tu..

i had to wake up early to settle some things (grad robe mainly).. ceremony kul 2pm, but kul 11am aku dah ade kat uni..so me and my fren (body) picked up our robes and jenjalan around uni..kinda missed our time there, soooo lepas dah melayan tu sume, kitorang decide to try on our dress, soooooo ke tandas lelaki lah jawabnye.. having put on the dress gave me a superpower-like feeling.. heheh.. ape lagi, habiskan waktu2 yg ada dgn berjalan ard uni tanpa hala tujuan, semata2 utk menayangkan diri dgn jubah memasing, tambah2 lagi aku dgn berbaju melayu siap bersampin, banyak gak mata mat saleh memandang aku, hot stuff skejap..hehehe


gedebuk gedebak, tiba masanye utk ceremony...aku diletakkan among the first ppl to receive our certs, jgn salah sangka! bukan kerana grade aku yg tinggi, tetapi kerana surname aku Amdan (A), so depan skali...aku relaxed and composed sehinggalah ade satu minah indo/s'pore dtg dok seblah aku..dia start gelabah2, aduuuuuuuuh, pompuan niiiiii...makin dia gelabah, makin gelabah plak aku...dalam dia gelabah tu, sempat laaa dia membetulkan jubah aku skit2...pastu one of the usher suruh kitorang bgn, tanda nak naik stage lah ni...

bila time giliran aku, aku pun kasi the announcer a piece of paper wt my name on it..originally, the name on the paper was 'Muhammad Amdan'..mmg tak sedap aaa, dlm family aku je dah ade 5 Muhammad Amdan...so aku slambe amik pen, dan alter jadi 'Amar Amdan'...pastu disebabkan kesangapan menunggu giliran dipanggil, aku pun sempat la menukarkannye jadi 'Muhammad Amar Amdan'.. Bila time nak pass kertas tu kat announcer, aku pun dgn jelas menyebut "it's pronounced as Muhammad Amar Amdan"...aku pun bersiap sedia nak menerima scroll........dan announcer tu pun tanpa menitiskan setitik peluh mengannounce "Muhammad Emar Amdan"...dlm hati aku time tu "HMPPPPHHHH...!!"...tapi aku dah mula berjalan ke arah chancelllor, kalau ikutkan hati, nak je aku patah balik ketuk kepala si announcer tu dan announce sendiri...tapi apa kan daya, things happened so fast..and i could barely remembered anything, except for the words of the chancellor "congratulations, i hope e'thing goes well after this"..heheh sooooo, habis amik scroll, lepak2 la ard uni bergambor, hmmphhh...sampai gelap amik gambar! beria betul kalau melayu bergambor..penat nye mengalahkan penat menunggu naik stage.. oleh itu, sekianlah cerita hari convo anak Dan nombor dua ni haaa..

cool shot..uni ku yg indahh...

oh yea, lastly..Thanks to everybodydlm hidup aku..ni kejayaan kita bersama!! muahahaha..oh yea, thanks to tupak and shiken pasal kasi aku teddybear tu, kepada sesiapa yg tak kasi hadiah lagi, aku masih menerima hadiah sehingga awal tahun depan...BYEEEE!!!

3 comments:

Anonymous said...

awwwwwhhhhhh~ an entry from AMAR!!! so sweeeeeeeeeetttt!! im so proud of uuuu! (",)

l o u r e n z a r said...

awww... so sweet plz you guyss... sanah is in da house!!! hehehehehehehe..

nways, Amar.. CONGRATULATIONS!!!! hmmm tersentap gak hati aku tgk ko grad.. teringat zaman aku pakai kan ko bedak tepung golmat zaman kecik2 dulu... now ko dah besar...
uhuk uhuk uhukkkkk!!!!

am gonna say this once ok.. so enjoy it lah.. AM SO PROUD OF YOU!!!!!!!! ok dah cukup...!!!

jaga diri ko tu bebaik!!!

♥ a i z a ♥ said...

sedih plak aku tgk gambar ko ni amar..
syahdu plak rasenye..
cam tetibe tersentak yang my once very cute and little kezen skrg dah membesar menjadi seorang lelaki yg berjaya...
eventho aku memanggil ko dengan bermacam2 nama..
BUT IM SO PROUD OF U!!!!!!!!!!!!!!

acik atai kat sebelah aku nih..
tgk sekali gambar ko...die baru pas tahlil...
die pon bangga dgn engko...

anyway..hows the interview???