Sunday, March 18, 2007

Untuk Tatapan KETEMU MDCT

Dah lama AC tak jengok laman ni...
Agaknya 2 / 3 bulan ni blog ini akan beri tumpuan pada KETEMU Aizat. BTW sebelum kita masuk bab aizat...ac nak komen sikit pasal nama-nama baru anak2 sdr/cucu2 sdr...nampaknya kebanyakkanya nama2 Jawa...MDCT bukan dari JAWA tapi dari Sumatra..dari RAO (RAWA). Tapi mungkin ada dari anak2sdr/cucu sdr yg ada juga darah lain dari KETEMU MDCT. Misalnya sebelah acik atai..kerinci...sebelah cuki...ada minang...ayu (mana ye)..dan lain2. Jadi kalo leh..cuba cerita asal usul yg satu lagi..bukan hanya dari KETEMU MDCT..

satu lagi..kalau orang kata kita keturunan indon, itu tak betul. Sebelum dtg british, belanda, portugis..tak ada indonesia atau malaya lagi..yg ada ialah nusantara..atau gugusan pulau2 dan tanah melayu. Sebelum nya ada kerajaan Majapahit, melaka and so on (ac tak buat history masa sekolah)Dlm era Sri Wijaya pula ianya sampai ke Kemboja..sebab tu ada orang melayu kat sana...so dont let anybody kata yang kitanya juga pendatang dari seberang..pd masa itu nusantara adalah kepunyaan mereka dari keturunan Melayu. Jadi kalau datang dari jawa or Rao macamlah kita sekarang ini pindah dari langkawi or sabah ke pahang..vice versa. Hanya sekarang baru ada nama2 spt Indonesia, Malaysia,Brunei and so on. Jadi pada ac pendatang kurun2 yg lepas tidak menyeberang daerah politik..hanya beredar di alam geograpiknya sahaja.

Balik kat KETEMU AIZAT.. nampaknya KETEMU Amir perlu brainstorm new strategy. DAFI very strong..so is ASWAD dan HELIZA. So hanya ada 2 tempat lagi untuk top 5.

Prestasi aizat yesterday hanya OK...tapi kalau ikut simon..tak de wow faktor..nasib baik yg lain pun teruk2 belaka. AC harap minggu depan Aizat dapat lagu yang boleh showcase dia punya suara, vocal range dan versatility. Lagu2 mcm semalam tak tunjuk betul2 kemerduan suaranya. Kalau beliau dapat lagu slow dari misalnya Peter Pan yg menguji vocal rangenya..dan beliau faham betul2 mesej lagu tu..I think dia akan jadi macam Bob nanti ..at least. Lets pray he get the song yg boleh mempamirkan bakatnya. So itu kita serah pada nasib. Bagi kita undilah seberapa yg boleh.

Amir (kempen director) ingat it is worth almost RM 300,000 to be the champion. So get acik Dan to plan something that can overcome the look and financial strength of Dafi..and the Aura of Aswad & Heliza. I think dia orang punya vocal not as good as Aizat. Aizat got to outdo others on vocal & stage performance . Apa yg dia buat dlm akademi is ok, tak de yg buat orang meluat..keep it up. Why not step up the campaign on @15..tapi jgn kutuk sape2..just play on aizat voice and age.

Last sekali KETEMU2 sekalian AC stand for A..acik alid always..C...buatlah ape2 yg positif dari huruf C. Eh....KETEMU tu ape ? Hmmm......

1 comments:

♥ a i z a ♥ said...

ala senang aje..
KE - keturunan
TE - Tengku
MU - Muda

muahahahah