Friday, March 14, 2008

Mari Kuruskan Badan!!!!!

Assalamualaikum sume

Ape khabar para pembaca? hehe..skema..anyways, harap2 nye sume dah tau pasal kak ema kita tak brape sihat lately.. sebagai kaum keluarga yg berada di perantauan, benda2 camni lah yg paling tak best skali didengar.. kitorang (mamat,anas dll.) always risau pasal hal ehwal keluarga, so bile dgr benda2 camni jadi, takde ape yg kitorang boleh buat but doa je..

ni kes ke-4 dlm family kita yg kena mengena ngan stroke ni.. Arwah Mak Ngah Kibah had one, Pak Itam pun ade, Acik Dan mild one, and now Kak Ema thankfully a mild one jugak..alhamdulillah berita kak ema okok je..

so kita sedia maklum, it's in the blood.. Aku (amar..hehe) bukan nak cakap ape, tapi nak remind je u all dan to myself, jagalah kesihatan dgn baik, jgn take our body for granted, Allah kasi kita tubuh badan sihat, ni amanah ni nak menjaga tubuh badan tau.. kebanyakan ahli keluarga kita berisi kan? bukan nak merendah-rendah kan fizikal org (aku pun berisi).. tapi banyak penyakit boleh datang dari kegemukkan sume ni.. pendek kata risk is higher, or prone to sickness.. jadi from the bottom of my heart, amar nak sahut semuaaaaaaaa so that tanamkan semangat jaga lah kesihatan, kalau boleh kuruskan badan dgn cara sihat..JOM KAUM KERABAT MDCT KITA KURUSKAN BADAN DEMI MAJLIS PERKAHWINAN AMAR!! hehehe..joking, but seriously, kuruskan badan.. so that dgn berkat Allah umur kita panjang, lagi byk ibadat boleh buat.. sume benda kalau kita buat kerana Allah, ibadat jugak kan.(correct me if im wrong).. ok..so masing2 pikirlah.. tanak aa sakit2 dah plizzzzz (sanah mode jap)..

okok memandangkan 2 last entries ni asyik menyentuh pasal BIBIK je..hahahahha..dalam entry ni aku takkan mention pasal anything about bibik dan saudara mara nye, ok CUKI?? heheheh..

anyways, tarikh bersejarah keluarga MDCT 5th July ni insya Allah, AKU KAWIN!! haha.. dgn Hasanah Hilmi Plizzzzz!! so sweeeeeet plizzzz..gile plizzzzzzzzz..sanah plizzzzzzz.. nantikan kad jemputan anda nanti! heheh.. beri sokongan ye, harap2 korang sume boleh menerima dan sayang sanah macam keluarga korang sendiri.. anak Dan sorang ni nak kawin daaaaah...heheh..excited plak aku nih.. im looking forward to see u all in ur best shape for the wedding..

oh pasal album aizat tu, aku takde lah menyumbang mana pun.. takat lirik satu lagu je.. tu pun dgr cite nak ubah2 skit..so aku takleh le amik credit..and anas, aku dgr cite lagu tu ko claim 100%!!! matrock bengkek je..pandai2 lah ko settle kan ngan dia..hahah..

update aku kat sini okok je.. tgh menjadi pakcik yg berguna, baru je hari tu menyelamatkan Mamat (reza) dari disamun, habis 13 orang aku tapau.. pastu next day nye plak dia tak larat gi kelas, aku angkut dia kat blakang aku pastu jalan agak2 3km bawak dia gi kelas..pendek kata keselamatan Mamat akan terjaga lah.. maklumlah pakcik la katakan, kenalah jaga anak buah kan..hahaha..abg lan, u're welcome! hahah.. melawak je.. jgn ade yg amik serious plak...

so amacam pilihanraya? puas hati? hehehe..aku rasa aku tau je sape yg happy dan sape yg tak ni..hehehe oleh kerana nak menjaga keselamatan aku dari senapang patah, baik aku end kan saja entry ni kat sini.. ;-)

0 comments: